söndag 24 oktober 2010

Förstärka färger i photoshop

Detta är en guide som Jennie önskade och det är hur man förstärker färgerna på kläder på fotona och detta är en väldigt lätt tutorial och detta är också om man vill förstärka färgerna ja var man vill på ett foto helt enkelt så funkar detta!

1. Då börjar vi med att öppna upp ett foto som vanligt i photoshop och jag väljer ett foto som jag tog på Jennie & Niklas
och då väljer jag att fokusera på Jennies kläder.1

2. Då duplicerar vi lagret innan vi börjar (ctrl+j)
2

3. Sen går vi in till Image> Adjustments> Hue/Saturation
3

4. Då drar vi upp saturation för att vi ska öka färgerna i Jennies kläder, jag väljer o dra upp till +40
4

5. Sen väljer vi då o ta fram en layer mask
5

6. När vi väl gjort detta så inventerar vi den (ctrl+i) och då ska rutan vara svart istället för vit
6

7. Sen väljer vi penseln och färgen ska vara på vit
7

8. Sen är det bara o fylla i hennes kläder så dem blir mer färgstarka och om du nu gjort allt detta rätt så kommer den svarta rutan blir vit där du målar (om du gör fel och behöver ångra så tar du bara svart färg o målar där du gjort fel!)
8

9. Sen är du klar!
föreefter

Hoppas det gick bra för dig! :-) Maila gärna resultat till erika@berthsjo.com och ange din bloggadress så länkar jag i bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar