fredag 8 oktober 2010

Ändra ögonfärg i photoshop

Det finns väldigt olika sätt o göra detta på och jag vet inte om mitt är de lättaste men jag gör såhär i alla fall :)

Jag valde ett foto på Patricia som jag tagit för någon vecka sen. 

1. Börja med att Öppna upp ett foto i photoshop

IMG_1538

2. Duplicera lagret (ctrl+j)

duplicera lager 
3. Gå till menyn > image > adjustments > color balance

color balance

4. Jag väljer att ge henne en grön ögonfärg så jag drar upp den till +60

grön

5. Nu när jag gjort de så väljer jag att göra en layer mask

add layer mask

6. När jag gjort detta så inverterar jag bilden (ctrl+i) och då ska de se ut som på bilden, rutan ska vara svart.

inverterar

7. Nu ska jag få ögonen gröna och då ska penselfärgen vara vit och då kan du börja rita ut ögonfärgen

målar

8. Nu är ögonen gröna men jag tyckte det blev lite för extremt så jag drar ner opaciteten.

opacity

Såhär blev resultatet:

 

grön ögonfärg klar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar